Even voorstellen….
Ik ben Lydia Schrijvers-van der Zee en ben 54 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb twee volwassen dochters. Ik ben partner, dochter, schoondochter, moeder, schoonmoeder en vriendin. Sinds april 2022 werk ik bij Faas Psychologie in Voorburg in het prachtige pand aan de Herenstraat.
Kun je iets vertellen over je werkervaring?
Na de middelbare school heb ik de opleiding receptioniste/informatrice gevolgd. In eerste instantie was het mijn doel om de reiswereld in te gaan, maar dit liep toch anders. Na verschillende uitzendbanen in heel diverse organisaties kwam ik bij een klein bedrijf in vaste dienst, ook als een soort officemanager. Ik was het eerste aanspreekpunt aan de telefoon en ontving het bezoek, daarnaast regelde ik de lunch en allerhande administratieve taken.
Na mijn eerste baan heb ik een aantal leuke en minder leuke banen gehad, waarvan ik veel heb geleerd. Bij mijn laatste werkgever heb ik 22 jaar met veel plezier en betrokkenheid gewerkt in de ondersteuning. Eerst als secretaresse, daarna ook als testbegeleider en uiteindelijk ook als assessor. Wat ik belangrijk vind in mijn functie is de klantgerichtheid, zowel met interne als externe klanten. Ik vind het prettig en uitdagend om meerdere petten op te hebben.
Hoe ziet jouw werkdag bij Faas Psychologie eruit?
Ik kom als eerste binnen en start de boel op: alarm uit, lichten aan, muziek aan, computer aan. Dan snel checken of de wachtruimte aan kant is en de vaatwasser uitruimen. Intussen druppelen de collega’s binnen en wordt er even gekletst over het weekend, de vorige avond, de reis en het weer.
Als alles aan kant is neem ik plaats op mijn plek achter de balie met zicht op de patiënten die binnenkomen. Ik check de mail op spoedberichten of een ziekmelding. Dan gaat de telefoon: een patiënt belt dat hij te laat is en ik breng de behandelaar op de hoogte. Een nieuwe patiënt komt binnen voor een intake. Ik heet hem welkom, laat hem de wachtruimte zien en geef een kopje koffie of thee. Ik maak even een praatje en nodig hem uit plaats te nemen totdat hij wordt opgehaald door de behandelaar. Ik probeer hierbij altijd de tijd te nemen voor de patiënten, want ik vind het belangrijk dat de patiënt zich door mij gezien voelt als mens, los van de klachten.
Zodra ik weer op mijn plek zit gaat de ochtend in ‘no time’ voorbij. Telefoon, mails, administratieve klussen, vragen van collega’s, never a dull moment. Het moment met de collega’s is voor mij de lunch. Ik vind het daarnaast heel gezellig als collega’s even komen buurten op het secretariaat. We hebben zo’n leuk en gezellig team, iedereen is betrokken en het wordt steeds vertrouwder met elkaar.
Hoe zou je aan een goede vriend uitleggen waar Faas Psychologie voor staat?
Faas Psychologie staat voor deskundigheid, betrokkenheid en klantvriendelijkheid waar men het belangrijk vindt dat de patiënt zich op haar gemak voelt en gerespecteerd wordt.
Hoe zou je de sfeer bij Faas Psychologie omschrijven?
Naast het hoge luxe-gevoel en de uitstraling van het pand zijn de medewerkers van Faas Psychologie laagdrempelig, toegankelijk, ontspannen en heel klantvriendelijk.
Hoe heb je je de afgelopen periode bij Faas Psychologie kunnen ontwikkelen?
Ik ben bij Faas Psychologie begonnen als Gastvrouw. Al gauw heb ik kunnen aangegeven dat ik inhoudelijk meer om handen wilde hebben, waardoor ik meer klussen kreeg. Door verschuivingen op de secretariaten van Voorschoten en Voorburg, deed de kans zich voor dat ik meerdere dagen per week het secretariaat van Voorburg alleen bemande. Op deze manier kon ik mezelf ontwikkelen tot officemanager. Ik krijg hiervoor de ruimte en voel mij hierin gestimuleerd, maar ook gewaardeerd.
Wat ik nog even kwijt wil…
Ik merk dat je op het secretariaat van Faas echt het verschil kan maken. Je bent heel waardevol voor de patiënt, als het visitekaartje, het vriendelijk gezicht en het luisterend oor. Wij zorgen dat elke patiënt zich welkom en thuis voelt.
Iedereen verdient het om te genieten van het leven.